Online jogi tanácsadás és közösségi média jelenlét ügyvédként?

2024. május 24. 11:51 - Hegyi Tímea

Így építi modern ügyvédi praxisát dr. Hárs Borbála ügyvédnő- interjú

Szeretnél ügyvédként online praxist építeni és a tudatos tartalomgyártásnak köszönhetően ügyfeleket szerezni?Talán ma már nem az a kérdés, hogy van-e ennek létjogosultsága, sokkal inkább az, hogy milyen stratégiával és melyik felülete(ke)n érdemes elkezdened a kommunikációt?

Ügyvédként az Instagramon a címe annak az élő beszélgetés sorozatnak, amelyben ügyvédek számolnak be arról, hogy eddig milyen tapasztalatokat szereztek az online praxisépítésben, mi a kommunikációs stratégiájuk, illetve milyen módon szeretnék még a jövőben fejleszteni a marketingjüket.

Az első ilyen élőt az Instagramon dr. Hárs Borbálával készítettem, aki az ügyvédi útjáról, az online jelenlétéről és a jövőbeni marketing céljairól is mesélt. A beszélgetés írott verziója olvasható az alábbiakban, a teljes interjút pedig IDE kattintva tudod visszanézni.

Dr. Hárs Borbála, Bori a tavalyi évben újragondolta a szakmai céljait, szakértői segítséggel felállította a megújult prioritásait és elköszönt az ügyvédi irodai körülményektől. 2024 januárja óta önállóan és elsősorban online végez ügyvédi tevékenységet.

Év elején Bori egy 3 alkalmas ügyvéd coaching programon is járt nálam, szüksége volt ugyanis arra, hogy más szemmel is ránézzen a szakmai terveire, nyitott volt új nézőpontokra és az volt a célja, hogy úgy kezelje a praxisát, mint egy vállalkozást. Szerintem ez sikerült is neki. 

Interjú dr. Hárs Borbála ügyvédnővel

 

1. Milyen területen tevékenykedsz ügyvédként?

“Leginkább 3 területen mozgok. Az egyik elég speciális, ez a vadászati jog, amin belül leginkább gépjármű és vad ütközésével kapcsolatos kártérítési ügyekkel vagy kifejezetten vadkáros ügyekkel foglalkozom. Ez ugye azt jelenti amikor a vadon élő állatok kárt tesznek a gazdálkodók termésében. Ebben a témában jelenleg PhD-hallgató is vagyok a Soproni Egyetemen.

A másik terület polgári jogi vonal, vállalkozásoknak segítek a mindennapos működésükben. Szerződést készítek nekik, adatkezelési tájékoztatót írok, weboldalukat átnézem, és természetesen, hogy ha kell, akkor ilyen mindennapos jogi támogatásban is tudok segíteni, tehát társasági jogi szempontból: cégmódosítás, felszámolás, stb.

A harmadik terület az meg családjogi vonal, ott leginkább házassági bontóperekkel foglalkozom.”

2. Korábban egy ügyvédi irodánál dolgoztál, azonban néhány hónapja már önállóan végzed az ügyvédi tevékenységet. Mesélsz az irodából kilépés okairól, folyamatáról?

“Januárban jöttem el az irodából, decemberben döntöttem el, előtte is már érlelődőtt bennem ez a döntés. Az egész jelölti időszakomat ebben az irodában töltöttem, más munkahelyet szinte nem is ismertem. Nagyon sokat köszönhetek a főnökömnek, akivel megbeszéltem, hogy szeretnék elmenni, lezártuk minden ügyemet, elköszöntem az ügyfelektől és januártól indult az új életem.

img_20230406_132015_2.jpg

dr. Hárs Borbála

Igazából az online kommunikáció meg ez a váltás ez nem együtt járt nálam. Már több mint egy évvel ezelőtt elindítottam az Instagram oldalamat, hol tudtam rá tartalmat készíteni, hol nem, de azért próbáltam következetesen valamilyen szinten jelen lenni és januártól jött ez az új helyzet az életembe.

Nagy váltás volt, olyan szempontból, hogy előtte azért én szinte minden nap irodában dolgoztam. Most már leginkább itthonról dolgozom, online konzultálok az ügyfeleimmel. Havonta egyszer van személyes ügyféltalálkozóm. Meg kellett szokni egyébként így ezt az új helyzetet, de ahhoz képest nagyon könnyen ment.

Egyáltalán nem bántam meg a döntésemet, csak azt sajnálom, hogy nem döntöttem el korábban. Bár biztosan akkor volt ott annak az ideje, most viszont azt érzem, hogy ha ezt tudom, hogy ilyen jó, akkor ezt korábban is meglépem.”

3. Hogy állsz most az ügyvédi tartalomgyártással? Az új időbeosztásoddal hogyan tudod menedzselni az ügyvédi feladataidat és még a posztok elkészítését is?

“Mondanám, hogy sikerült rendszerbe tenni, de azzal amúgy hazudnék.:) Egy picit sikerült jobban rendszerbe tenni, de persze azért ez nem mindig jön össze, sajnos még mindig a feladatlistám végén szerepel. Néha van, hogy sikerül egyszerre több tartalmat elkészítenem és akkor úgy megvagyok egy pár napra, van hogy csak a témát tudom.

Azt próbálom csinálni egyébként, van tervezőm is, hogy néhány hétre előre kitalálom a témákat. Most egyébként a Reels-videó készítést gyakorolom, úgyhogy lehet, hogy most már több Reels- videóm is lesz. Igazából a tervezés az, ami valamennyire tud segíteni, meg amit nekem meg kellett tanulni az az, hogy ne gondoljam túl.

Tehát igazából nem a szakmának készítem ezeket a tartalmakat és persze helyesen kell leírni őket, jónak kell lenniük szakmailag, de hogy ne gondoljam túl. Nem kell hosszúra, nem kell minden lapozós posztnak tíz oldalasnak lennie.”

4. Mik az előnyei vagy az esetleges kihívásai az otthonról végzett ügyvédi tevékenységnek?

“Ügyfelektől olyan visszajelzést, hogy ez negatív lenne, soha semmilyen körülmények között nem tapasztaltam. Kifejezetten sok pozitív visszajelzést kapok ezzel kapcsolatban, mivel nemcsak magamnak, hanem az ügyfeleimnek is időt spórolok (sőt nekik pénzt is).

Egyúttal nem csak budapesti ügyfelekkel tudok együtt dolgozni, több olyan ügyfelem van, aki nem is Magyarországon él egyébként és online mindent meg tudunk beszélni. Online eszközök segítségével szerződést is lehet amúgy aláírni, tehát kifejezetten csak pozitívumai voltak ennek számomra.”

5. Mennyire érzed 2024-ben hangsúlyosnak azt, hogy ügyvédként még a tartalomgyártásra is figyelmet fordíts?

“Én ezt abszolút fontosnak érzem. Az én célcsoportom kifejezetten jelen van az online felületeken és én magamon is látom, hogy ha mondjuk el szeretnék menni egy új étterembe, akkor sokszor az Instagramon keresem meg ezeket a helyeket. Tehát én saját magamon is látom, hogy tájékozódásra is egyre inkább használom ezeket a felületeket.

bori_blogra_kreati_v.png

Az én célcsoportom, az én korosztályom igazából, a fiatal felnőttek, nemcsak ők az ügyfeleim persze, viszont ők jelen vannak ezeken a felületeken. Kifejezetten kaptam olyan visszajlezést követőktől, hogy milyen szimpatikus voltam nekik, elérhetőnek tűntem, és hogy nagyon jó, hogy kommunikálok, illetve hogy meg tudják nézni, hogy milyen az én online vagy márka hangom.”

6. Egy 1-től 10-ig terjedő skálán hány pontot adnál magadnak az online jelenlétedre, és milyen lenne számodra az ideális ügyvéd marketing a saját praxisodban?

“Ez egy nehéz kérdés, mert mindig van hova fejlődni és elég sok minden van, amit szeretnék még megvalósítani. Úgyhogy most azt mondanám, hogy egy ilyen 5-ös, 6-os szinten van. Én ugye az Instagramon kommunikálok, de van egy Facebook-oldalam is, amit összekötöttem az Insta-oldalammal, oda nem gyártok külön tartalmat.

Nem olyan egyszerű ügyvédként, de szeretnék hírlevelet, aminek vannak buktatói, nagyon szívesen csinálnék e-mail marketinget. Ennek még keresem a lehetőségeit valamint tőled kaptam még a közös coaching programunk során egy szuper ötletet, ami a Blog.hu-ra blog cikkek elkészítése, már a regisztrációig eljutottam. :)"

(Megjegyzés: anno én magam is az üzleti mentoromtól kaptam ezt a tippet!)

"Most a Reels-videók készítését gyakorolom. Folyamatosan próbálok tanulni marketingről is, például nagyon fontos, hogy ki tudjam elemezni, hogy egyáltalán ki az én célközönségem, nyilván gondolkodtam már rajta, de részletes elemzést még nem tudtam elkészíteni, tehát ezekkel még tudnék hova fejlődni.”

7. Milyen szakmai célokat tűztél ki a 2024-es évre?

“Igazából szeretnék fejlődni a marketing területén, amit említettem, ez az e-mail marketing kialakítása, hogy ne legyen szabályellenes, a blog.hu-s oldalamat szeretném beindítani, szeretnék több cikket írni a PhD tanulmányaim során, sajnos ez most egy kicsit háttérbe szorult.

Hosszútávú vízióim vannak, egy idő után, már ha tényleg eljutottam egy olyan szintre, akkor hozzám hasonló gondolkodású ügyvéd kollegákból szeretnék egy csapatot magam köré. Ez nem 2024-es, inkább a következő néhány éves tervem."

______________

A fentiekről esett szó az Ügyvédek az Instagramon élő adás első részében.

Ha érdekelnek további tartalmak a témában és nem szeretnél lemaradni a beszélgetésekről sem, kövesd a jog.marketing oldalt, ahol jogászoknak, ügyvédeknek segítek az online praxisuk építésében.

 

Ungár-Hegyi Tímea

jogász, business coach

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2218412081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása